Õpitoad/vestlusringid

Siia on koondatud isikliku kogemuse põhjal koostatud õpitoad/vestlusringid.

Õpituba/vestlusring „ATH lapse toetamine läbi mänguliste tegevuste“.

Läbivad teemad: ATH; 3-12aastase lapse toetamine käitumisraskustega toimetulekul; näiteid mängulistest tegevustest, vahenditest; näidete toomine reaalsest elust.

Kirjeldus: olen töötanud aastaid erivajadustega lastega esmalt pedagoogina ja nüüd mänguterapeudi ning loomi kaasavate tegevuste läbiviijana (ehk loomateraapia). Toetan läbi kogemusnõustamise lapsevanemaid ja juhin „Eriliste laste lastevanemate tugigruppi“. Täiskasvanu õige suhtumise ja hoiaku korral on lapsel kergem enda emotsiooni hallata ja mõista (kasvõi osaliselt) põhjus-tagajärg seoseid. Tegelen laste erivajadustest tingitud erinevate murekohtadega ning minu enda viiendal lapsel diagnoositud ATH ja autismispektrihäire. Oluline on hoida nii enda kui lapse tass täis.

Loomateraapias ehk loomi kaasavates tegevustes kaasatavate loomade tutvustus „Loomad teraapiaruumis“.

Läbivad teemad: loomade olulisus teraapias; loom kui koostööpartner; praktilised tegevused loomadega; näiteid reaalsest elust.

Kirjeldus: loomateraapia võluvõti on puudutus, mida loomad meile kingivad. Olen lõpetanud veterinaarvelskri eriala ja vajaduse loomateraapia ehk loomi kaasavate tegevuste järgi tingis oma lapse erivajadus ning töö eriliste lastega. Tuge ei ole saanud mitte üksnes lapsed, vaid ka lapsevanemad. Tutvustan erinevaid loomi, keda ta teraapiasse kaasan.

Õpituba/vestlusring „Kuidas öelda lapsele „EI““

Läbivad teemad: „EI“ on „EI“; kuidas enesele kindlaks jääda; kuidas hoida enda ja lapse tass täis.

Kirjeldus: tõenäoliselt oleme me kõik tajunud seda, et laps ei tee meie „ei“ ütlemisest väljagi ja tema tõrges-trotslik käitumine viib hoopis meie kannatuse viimase piirini. Lõpuks oledki ummikus, sest miski ei suuda teda rahustada ja sinu kindlameelselt öeldud „ei“st saab hoopis vastu tahtmist öeldud „ja“. Kas tuleb tuttav ette? Viie lapse emana on mul „ei“ ütlemisega oma kogemused ja soovib neid jagada teiste lastevanematega.

Õpituba/vestlusring „Mänguteraapia ja lapse juhitud mäng“

Läbivad teemad: mäng; mänguteraapia; mängterapeut; lapsevanema roll; lapse juhitud mäng.

Kirjeldus: me kõik teame, mis on mäng või mängimine, aga kas me ka päriselt mängida oskame ja sealjuures lapsega arvestada? Räägin ja toon näiteid mängu olemusest, mänguteraapiast ja kuidas last läbi mängu toetada. Vajaduse mänguteraapia õpingute järgi tingis oma lapse erivajadus ning töö eriliste lastega.

Toetusgrupp eriliste laste lastevanematele „Toimetamine koos erilise lapsega“

Läbivad teemad: eriline laps peres; toimetulek; omavahelised suhted; erilise lapse ja teiste pereliikmete toetamine; kuidas hoida enda tass täis.

Kirjeldus: viie lapse emana toetun oma kogemustele, mida tähendab erilise lapse kasvatamine suurperes. Nooremal lapsel on diagnoositud ATH ja autismispektrihäire. Oluline on pere ühtekuuluvus ja teineteise toetamine, leida tuge, mitte jääda oma murega üksi. Emotsionaalses stressis oleva inimese kõrvale on vaja kedagi, kes mõistaks toimuvat. Mõistaks seda, mida isegi pereliikmed ega arstid ei suuda päris hästi ette kujutada, sest nad pole ise samas olukorras olnud. Juhin Elva Perekeskuses „Eriliste laste lastevanemate tugigruppi“.